Skip to main content

Zubić Vila tajnu skriva

"Mama klima mi se zub!" - kada mi je D rekao ovo pre mesec dana, bila sam u šoku. Kad pre??? Međutim, vreme leti, deca rastu i došlo je i menjanje zuba na red.





Kao da je juče bilo kad su mu tek izlazili mlečni zubi. Neutešno plakanje, neprespavane noći, mazanje gelova za desni i sve ostalo što neizbežno prati izbijanje zuba kod beba. Prvi zub izašao mu je sa devet meseci. Sa 5,5 godina mu je taj isti prvi i ispao.




N je još uvek u fazi nicanja zuba. Njoj je prvi zub izbio tek sa 11 meseci. Biće daje mnogo tvrdoglava. Kod nje smo naučili da čim ne jede lepo, budi se noću mnogo i obrazi joj se zarumene - eto ga još neki zub. I izlaze vrlo cudnim redom. Tako sad ima jedinice, dvojke, donje trojke i gornje cetvorke.











Da se vratim na D. Kada mi je saopštio da mu se klima zub, prvo sam bila u šoku. Onda su mi krenule suze. Došla sam sebi i sela sa D da popričamo o tome. Jer to jeste nešto normalno. Ali za dete je novo i treba ga uputiti u to što mu se dešava i objasniti mu šta treba da očekuje. Sve je prošlo bez problema i posle nekoliko dana taj zub je ispao sam. A kada ispadne zub, tu je - Zubić Vila. Tako smo objasnili D da zub treba da stavi u neku kutijicu, koju će pred spavanje sakriti ispod jastuka. U toku noći doćiće Zubić Vila i odneti zub, a njemu u zamenu ostaviti poklon. Onda je D započeo sa pitanjima, kako to samo deca znaju.


"A što ona nosi zube?"
"Zato što je Zubić Vili posao da sakuplj dečije prve zubiće."
"A gde ih ona nosi?"
"Nosi ih u grad Zubića."
"I tamo svu svi zubi?"
"Da."
"Znači, tamo su i zubi mojih drugara?"
"Da, svi su tamo."
"A kakav poklon će ona da mi ostavi?"
"Ostaviće ti neki slatkiš."
"A jel ja nju mogu da vidim?"
"Ne možeš. Ona dolazi kada ti čvrsto spavaš."
Kada je konačno njegova znatiželja zadovoljena, došlo je vreme za spavanje.








Ujutru je D ispod jastuka našao svoju omiljenu čokoladu. I naravno, on i N su je odmah pojeli. Nisam se bunila, jer je ipak to čast za prvi ispali zub.



Tokom odrastanja događa se mnogo stvari i najvažnije je biti pripremljen za to i, kada dođe vreme, pripremiti i dete. I naravno, proći kroz sve to zajedno. Nema veće sreće nego kada gledam svoje dete kako raste i razvija se, a znam da sam i ja deo toga.

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Da ga ne ureknem

Kada treba da postane majka, svaka žena ima mali milion strahova, dilema, osećanja su pomešana. A kada na sve to čuje i razna sujeverja vezana za bebu, majku, dojenje, babine - svaka žena može da se nađe na ivici nervnog sloma. Za mnoge od tih sujeverja i običaja sam čula tek kada mi se rodilo drugo dete. Valjda je to zbog toga što mi se prvo dete rodilo u gradu. A ljudi po gradovima ne obraćaju toliko pažnje na te stvari, jer su preokupirani drugim. Na selu je drugačije. Poštuju se stari običaji, aktuelna su neka stara uverenja ili, kako ih ja nazivam, sujeverja. A možda i nije sve u podeli grad-selo, već to više zavisi od mikrosredine u kojoj se nalazimo. U mom slučaju, u ovoj seoskoj sredini je sada sve to mnogo izraženije, nego pto e bilo u gradskoj. I mislila sam da ću skrenuti s uma od svih tih običaja, jer nisam neko ko se istih pridržava. Za početak, a ovo je nešto univerzalno i vlada u celoj našoj zemlji, bebi se obavezno stavi crveni konac oko ruke. I to sam radila sa s