Skip to main content

Vrtić je deci druga kuća

Konačno smo posle novogodišnjeg raspusta nabavili potvrde i D i N su ponovo krenuli u vrtić. Meni je pritom mnogo lakše, a oni imaju zabavan i upotpunjeniji dan.




D je krenuo u vrtić sa dve i po godine. Imala sam veliki strah da neće moći da se adaptira, jer nije navikao da se odvaja od mene. Prvi dan sam imala veliku tremu. Spremila sam ga i odvela, a kada ga je vaspitačica uvela u sobu, ja sam ostala da stojim ispred jos nekoliko minuta i osluškivala sam. Očekivala sam plač. Nije ga bilo. Dobro, verovatno je da sam ja sama sebi u glavu napravila preveliko opterećenje u vezi toga. Tolika deca su se privikla na vrtić, pa zašto ne bi i on? Zapravo je to poludnevno razdvajanje od D teže palo meni nego njemu.








Te prve nedelje ostajao je tri sata u vrtiću, tj. do spavanja. Druge nedelje je ostao celi dan. I nije bilo nikakvih problema. D je bio uzbuđen što ima nove drugare, svako jutro je odlazio u vrtić s osmehom na licu, a svakog vikenda je jedva čekao ponedeljak.

Vrlo brzo sam primetila velike promene kod njega. Insistirao je na tome da sam jede, fond reči mu se vrtoglavo povećavao, postao je otvoreniji prema drugima (iako je generalno nepoverljiv, videlo se poboljšanje) i više nije bio moj krpelj. Još jedna vrlo važna stvar je da je ubrzo u potpunosti odbacio pelene (naime, kod kuće ih već neko vreme nije nosio, ali sam mu u vrtiću stavljala "za svaki slučaj") i tražio da ide u toalet (nošu nikada nije hteo). Dete je vrlo brzo dobilo dozu ozbiljnosti i zrelosti. Da ne pominjem to što bez pogovora pre jela odlazi da pere ruke, kada završi sa ručkom nosi tanjir i pribor u sudoperu, sakuplja igračke kada je igra završena, stavlja pidžamu ispod jastuka kada se probudi i niz tih sitnih navika koji moju svakodnevicu čine lakšom, a njegovu odgovornijom. Sve to zahvaljujući vrtiću.



N je krenula u vrtić čim je napunila godinu dana. Pošto je malecka, kod nje je adaptacija izgledala malo drugačije. Olakšica je bila to što je u našem vrtiću samo jedna mešovita grupa, što znači da je u vrtiću sve vreme zajedno sa D. Problem je bio što ona ni kod kuće nije dozvoljavala da je hrani i uspavljuje niko osim mene. Međutim, ja sam tada bila dva meseca pred porođaj sa V i morala je da se navikne.

Prve nedelje ona je ostajala oko 2 sata u vrtiću. Ujutru je odvedem, a kada bi se unervozila do te mere da više ne pomažu ni igračke, ni drugari, ni bata, vaspitačice bi me zvale da dodjem po nju. Druge nedelje je ostajala do spavanja. Ja sam i tih dana bila ta tri sata u blizini vrtića "za svaki slučaj". Ispostavilo se da potrebe za tim nije bilo. N je već počela ujutru da se sama budi, da tumara po kući i pakuje u ranac stvari koje su joj potrebne za vrtić (pelene, maramice, flašice). Primetila sam da zaista voli da ide. I dalje je ostajala do spavanja, a čim bih je iz vrtića dovela kući, N bi zaspala. Cilj je postignut - uveden joj je režim vrtića. Zato sam odlučila da počnem da je ostavljam celi dan. I ovoga puta N je to prihvatila daleko lakše nego što sam očekivala.





Već mesec dana kasnije, N je počela da insistira na tome da sama sedi za stolom i da sama jede - još jedna posledica vrtića.

D mi stalno priča o igrama koje igraju u vrtiću i koje su stvarno i zabavne i korisne. Pored toga uče naravno i pesmice i uopšte dobijaju neko osnovno znanje kako bi bili pripremljeni za polazak u školu, kada za to dođe vreme. A tu su naravno i priredbe, o kojima sam već pisala. (OVDE)













Najviše mi je drago jer vidim da moja deca zaista vole da idu u vrtić i da se tamo dobro osećaju. Kao što sam već rekla, meni je mnogo lakše, jer u tom delu dana mogu da završim sve druge obaveze. A njima lepše jer im dan prođe u igri i druženju.












Predškolske ustanove generalno doprinose da se deca od najranijeg doba socijalizuju, da steknu osnovne navike (da samostalno jedu, peru ruke, presvlače se) i kroz igru mnogo toga i nauče. Mišljenja sam da osnovno vaspitanje dolazi iz kuće, ali vrtići, tačnije vaspitači su tu da u tome pomognu roditeljima. Da zajedno sa roditeljima prate razvoj deteta, pa i pomognu da bolje razumeju svoje dete. Ili da im ukažu na neki problem koji dete ima ili možda neki talenat koji dete kod kuće ne ispoljava u tolikoj meri. Na dugačkom i trnovitom putu koji se zove "odgajanje dece" roditelji nisu sami. Zbog toga je važno da imamo dobru saradnju sa vrtićima i vaspitačima, koju mi na sreću imamo. I da zajedničkim snagama izvučemo iz naše dece ono najbolje. Da ih pripremimo za život. Da stasaju u dobre ljude.


Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Da ga ne ureknem

Kada treba da postane majka, svaka žena ima mali milion strahova, dilema, osećanja su pomešana. A kada na sve to čuje i razna sujeverja vezana za bebu, majku, dojenje, babine - svaka žena može da se nađe na ivici nervnog sloma. Za mnoge od tih sujeverja i običaja sam čula tek kada mi se rodilo drugo dete. Valjda je to zbog toga što mi se prvo dete rodilo u gradu. A ljudi po gradovima ne obraćaju toliko pažnje na te stvari, jer su preokupirani drugim. Na selu je drugačije. Poštuju se stari običaji, aktuelna su neka stara uverenja ili, kako ih ja nazivam, sujeverja. A možda i nije sve u podeli grad-selo, već to više zavisi od mikrosredine u kojoj se nalazimo. U mom slučaju, u ovoj seoskoj sredini je sada sve to mnogo izraženije, nego pto e bilo u gradskoj. I mislila sam da ću skrenuti s uma od svih tih običaja, jer nisam neko ko se istih pridržava. Za početak, a ovo je nešto univerzalno i vlada u celoj našoj zemlji, bebi se obavezno stavi crveni konac oko ruke. I to sam radila sa s