Skip to main content

Moje omiljene priče

Za ovih šest meseci, koliko traje moje blogovanje, napisala sam 99 postova na blogu i ovo je jubilarni stoti. Zato sam odlučila da u ovom postu izdvojim moje omiljene od prethodnih 99. Neki od mojih tekstova objavljivani su na portalima Bebac, Ringeraja, Megafon... Takođe sam uzela učešće i UNICEF-ovoj kampanji "Svaki trenutak je važan" i pisala tekstove i za kampanju.

                     

Jednostavno, ovaj moj internet kutak je mesto na kom sam objedinila moje najveće ljubavi - ljubav prema deca i ljubav prema pisanju. Nije uvek lako sve postići, imam gomilu ideja koje nikako da dođu na red za realizaciju. Ali pored troje male dece u kući, trudnoće i svih ostalih obaveza koje sve to sa sobom nosi, pronaći vreme za sve je uvek najveći problem. Zato kada ne uspem da objavim neki post u željeno i očekivano vreme, ne zamerite, jer nije problem što neću, već deca u tom trenutku ne dozvoljavaju mami da odvoji vreme za svoje želje i potrebe.

Bilo kako bilo, ovaj blog je mesto gde delim sva svoja iskustva sa vama, drugim mamama. Nisam stručnjak i nije cilj da ja nekoga ovde nečemu podučavam sa stavom da ja sve znam zato što imam troje dece i četvrto na putu, a druge mame ne znaju ništa. Jer manje-više isto znaš i sa dvoje dece i sa četvoro. Samo sa četvoro imaš malo više iskustva. I istina je da zapravo nikad ne znaš baš sve.

Zato ovde možete pročitati moje poglede na roditeljstvo, načine na koje ja radim nešto sa mojom decom. Nekome to može da se svidi ili da se ne svidi, da odgovara ili ne odgovara, da da ideju kako nešto da urade ili da shvate da ne žele to da urade. Moji tekstovi mogu da posluže kao inspiracija, za edukaciju su ipak neophodna stručna lica.

Da ne dužim više sa pričom, ovo je neka moja lista postova koji su se izdvojili kao omiljeni, a po statistici vidim da su i kod čitalaca veoma popularni. Ukoliko ste neki propustili, eto prilike da ih pročitate i možda malo bolje upoznate naš svet.








"Deca u dvadesetim"

Moj prvi post. Post od koga je sve počelo i koji zbog toga u mom srcu zauzima posebno mesto.













"Dojenje je najlepši dar za bebu"

Dojenje je, čini mi se, nepresušna tema i podrške dojenju nikad dosta. Ovo je moj prvi tekst u okviru UNICEF-ove kampanje "Svaki trenutak je važan", koji je dobio i sjajne kritike od njihovog tima stručnjaka, na šta sam izuzetno ponosna i što mi je na samom početku dao dodatni vetar u leđa.









"Draga moja ćerko"

Jedan vrlo intiman post, nešto što bih poručila mojoj ćerki, saveti koje želim da joj dam i sve ono čemu želim da je nauči, kako bi izrasla u samosvesnu i samostalnu ženu.













"Otkrivanje prirode na drugom nivou"

U vom postu želim da podsetim sve roditelje da je za decu najvažnije da provedu vreme u prirodi, istražujući svet oko sebe i da nije potrebno decu zasipati najmodernijim skupocenim igračkama. Da biste bili dobar roditelj najpotrebnija je volja i strpljenje. Posmatrajte svet očima deteta i shvatićete koliko je život lep.






"Pohvala umesto kritike"

Lep pristup je uvek mnogo efektivniji kod dece, nego prekor. U ovom postu možete pročitati zbog čega je tako i kako to da postignete.



"Kažnjavanje deteta - da ili ne?"

Kada postanemo roditelji svi verovatno odmah kažu da nikada neće udariti svoje dete. Nažalost, negde usput naiđemo na razne izazove i dođemo u situaciju da pogazimo svoju reč. A to je nešto što nikako ne bismo smeli. U ovom postu možete pročitati kako ljuti i nasilni roditelj izgleda iz dečije perspektive.








"Velika porodica je moj san"

Zašto sam oduvek želela veliku porodicu i koliko je teško imati i održati veliku porodicu u uslovima u kojima manje - više svi živimo, pročitajte u ovom veoma intimnom postu.













"Testiranje za upis u prvi razred"

Moj pametni dečak, moj prvenac, od septembra postaje đak prvak. I sama ta činjenica je veoma bitna za celu našu porodicu i velika prekretnica za D. Na blogu ima više postova o polasku u školu i tek će da ih bude, ali u ovom sam opisala kako je izgledalo testiranje za školu, koje je D sjajno odradio i verujem da će poslužiti svim roditeljima koji se približavaju školskom dobu svog deteta.











"Pismo mojoj deci"

Još jedan veoma ličan post u kom su se pronašli mnogi roditelji.














"Sukobi među decom"

Kada imate više dece, oni su neizbežni. Ipak, složićete se da sukobi među decom treba da se drže pod kontrolom. Ovaj tekst objavljen je i na portalu Ringeraja.












"Zbog dece  smo grad zamenili selom"

U ovom postu sam objasnila zbog čega je život na selu za nas bio bolji izbor. Isti tekst možete naći i na portalu Bebac i to je samo jedan u nizu mojih tekstova za ovaj portal, na šta sam stvarno ponosna. A zbog velike popularnosti, ovaj tekst se našao i među mojom zbirkom tekstova na portalu Megafon.








"Barbike više nisu u modi"

Moj prvi tekst objavljen na portalu Megafon. Govori o tome koliko je drugačije detinjstvo naše dece u odnosu na ono kako smo mi odrastali. I odgovor je - mnogo!








"Dobrim majkama se ovo dešava"

Ne postoji savršena mama. A i mi mame smo ljudska bića i imamo pravo da budemo i umorne i neraspoložene i da ponekad uradimo nešto čak i ako znamo da može i treba bolje. Htele da priznaju ili ne, svim majkama se ovo dešava i to je potpuno normalno. A ovaj post je moj način da podržim sve mame i da im poručim da se ne ugledaju na one koji prikazuju sve savršenim, jer nikad nije savršeno koliko izgleda na prvi pogled.








Kao što se mož zaključiti, postovi u ovih prethodnih šest meseci na mom blogu su zaista raznoliki - od situacija u kojima smo se nalazili, problema koje smo rešavali, intimnih priča, stavova i mišljenja, saveta, poređenja, preporuka, ohrabrenja... Bilo je svega! I tek će da bude!

Hvala svima vama koji pratite i čitate redovno naše dogodovštine! Bez vas, ovaj blog bi bio mrtvo slovo na ekranu. Vi ste ti koji mu dajete dušu, delite mišljenja, započinjete rasprave, učestvujete u svemu što radim.

I sada, šest meseci kasnije, mogu da potvrdim da kada sam započela ovaj blog da sam uradila pravu stvar.


Mnogo poljubaca šalju vam Tamara i cela velika porodica

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo