Skip to main content

Izvođenje beba i dece na minus

K je nekoliko dana imala problema sa nosem. Zapušio joj se nos i teško je disala. To me je stvarno uplašilo, jer od kako je N kao beba od sedam meseci dobila bronhitis i upalu pluća, svako njihovo zapušavanje nosa doživljavam traumatično. Čistila sam joj nos fiziološkim rastvorom i izvlačila sekret pumpicom, inhalirala, mazala Fitobalm. Njeno stanje je bilo manje-više isto: preko dana je uglavnom popusti i lepo spava, a noću se sva zapuši i krklja i od spavanja nema ništa.



Dolazili su nam dežurni lekari iz našeg Doma zdravlja da je pregledaju (ovde je u smeni samo jedan lekar opšte prakse), na šta su jedva pristali, jer je beba vrlo mala i to treba da uradi pedijatar. Međutim, insistirala sam da je samo poslušaju da vidimo da li je to krčanje samo u nosu ili ide ka plućima i da ako bilo šta sumnjaju da idemo odmah kod pedijatra, ali da ne bih da pravim 100 km po neočišćenom putu i maltretiram dete po hladnoći ako nema potrebe. Pedijatricu sam zvala još pre toga i rekla mi je šta da radimo sa nosićem i da ako krene da krči dođemo. Lekar opšte prakse je pregledao i rekao da je dete potpuno zdravo, verovatno da se samo još pročišćava.

Ponovo sam zvala našu pedijatricu i pitala je šta da radim, jer je danima isto. Rekla mi je: "Izvedite dete napolje". Moj automatski odgovor je bio: "Doktorka, jel Vi znate gde mi živimo? Veliki minusi, oštar planinski vazduh..."-"Znam. I tim bolje. Disaće čist vazduh. Samo je izvodite svaki dan napolje bar 20 minuta do pola sata i sve če biti u redu."

Dobro, ako pedijatrica tako kaže, sigurno je u pravu. Krenula sam da da istražujem po internetu na ovu temu. Ne zato što ne verujem našoj pedijatrici, već zato što volim da čujem/pročitam više različitih mišljenja. Na sajtu "Moj pedijatar" sam pronašla tekst na ovu temu i sve ono što mi je doktorka rekla se poklapa sa onim što sam pročitala u pomenutom tekstu.

Dakle, čak i malene bebe treba izvoditi napolje zimi, u kratke šetnje (20-30 minuta), dokle god temperatura ne prelazi -10.

Što se tiče oblačenja bebe za zimsku šetnju, držimo se ono zlatnog pravila: "Bebi jedan sloj više".



Ono što mi je privuklo pažnju u tekstu na sajtu "Moj pedijatar" jeste da se ne preporučuje prekrivanje bebinog lica šalom, što verovatno većina roditelja radi, pa i ja. Dete treba pustiti da slobodno udiše vazduh.

Muž je bio skeptičan, ali ja sam obukla svu decu, uključujući i K, i izvela ih napolje. Bez šalova preko lica (samo oko vrata). K je bila napolju 20ak minuta. Nosić se smrzo. Muž već priča kako ću da razbolim dete. A uveče - dete spava. Osluškujem - ne krči dok spava. Kad se probudi, šmrkne nekoliko puta i to je to. Posle nastavlja normalno da spava. I dalje smo u neverici, ali izgleda da je šetnja stvarno imala efekta.

Što se tiče ostale dece, oni izlaze napolje svakodnevno bar sat vremena. Skafander, snegarice, kapa, šal, nepromočive rukavice i spremni su. Uživaju u igrama na snegu, pravljenju Sneška Belića, grudvanju, sankanju. Što deca provode više vremena napolju, imaće bolji imunitet i biće zdravija.

Zatvaranjem u kuću postižemo kontraefekat. Sezona grejanja je i grejna tela isušuju vazduh. Upravo to je doprinelo tome da se K toliko zapuši nosić i zato joj svež vazduh i boravak napolju tako prija. Zimi boravak u zatvorenom prostoru mnogo više doprinosi tome da se deca razbole nego igranje napolju.

Zato obucite se dobro i pravac na sneg! Ne brinite, deca neće izmrznuti ako se na minusu prošetaju.


Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo