Skip to main content

Mama pita mamu

Prethodnih dana na Instagram profilu mogli ste da mi postavljate pitanja u vezi bilo čega što vas interesuje. U ovom postu odgovaram na sva ta pitanja. Radi lakšeg praćenja, poređala sam pitanja nekim logičkim redom.

                                        


- Kako si odlučila da počneš sa blogom?

Ideja o blogu je postojala dugo, ali sam čekala pravi trenutak. Odnosno, ono što meni deluje kao pravi trenutak. Kada se rodila moja treća beba, druga je imala tek nešto više od godinu dana, dok je sin imao 5 godina. Različiti uzrasti, različite situacije, doživljaji, stvari koje su prekretnice u njihovim malim životima - sve to je bilo mnogo materijala i konačno sam presekla i odlučila da započnem blog. Pored toga, pisanje je moja velika ljubav još od malih nogu i ja sam od onih kojima je pisanje jednostavno potrebno. To je nešto što sam jednostavno htela da uradim za svoju dušu.

- Kako sve postižeš sa tri mala deteta u kući?

Jeste kliše, ali organizacija zaista jeste ključ svega. Vremenom sam se uhodala i navikla. Sada mi je sav haos koji generalno vlada u našoj kući 24/7 potpuno normalna stvar. Mada vidim da ljudima sa strane baš i nije. Najvažnije je da napravite raspored sa kojim se Vi osećate dobro i da se ne forsirate. Ako nešto tog dana ne stignete da uradite, nije kraj sveta. Najvažnije je da su vaša deca sita, namirena, čista, zdrava i srećna. Sve ostalo je manje važno.

- Kada stižeš da pišeš?

Pišem noću uglavnom. Tako mi je najlakše. Kada se svi uspavaju i kada konačno zavlada tišina u kući, mogu da se skoncentrišem i posvetim blogu. Tu spavanje trpi, ali to nije ništa u poređenju sa zadovoljstvom koje mi pisanje pruža.

- Gde pronalaziš inspiraciju za tekstove na blogu?

Inspiracija su mi prvenstveno moja deca. Ono što se dešava sa njima, periodi kroz koje prolaze. Nekad i sasvim običan dan donese neku genijalnu ideju. Sa decom se uvek nešto dešava i uvek ima tema za razgovor i za pisanje.

- Kako uspevaš da slikaš decu? Moje dete nikako neće da miruje da ga slikam.

Slikam ih stalno. I većina slika ne ispadne dobro. Pogotovu kada pokušam da ih uslikam svo troje. Tada se uvek neko vrti, neko krevelji, neko mršti, često se neko naljuti i ode, a ja ostanem bez slike. Ali ne primorama ih na slikanje, a opet, hvatam svaki trenutak koji mi zaliči da se može iskoristiti za dobru fotografiju. D je trenutno u fazi kada retko kada hoće da se slika, zato i njegovih slika ima najmanje. N kada je raspoložena za slikanje, mislim da je u stanju da se slika celi dan, a kada neće, nema sile da se natera. V još uvek ne može da se buni, tako da je ona trenutno najslikanija i najmanje zahtevna za slikanje od dece. Moje slike su uglavnom spontane fotografije koje može napraviti bilo ko sa svojom decom, prirodne. Mislim da to i jeste jedna od odlika mog profila i mog bloga.

- Koji photo editor koristiš?

Sve slike slikam telefonom. Ne znam nšto specijalno da montiram fotografije, pa se trudim da mi fotografije ispadnu dobre i da im doterivanje ne bude potrebno. Trudim se da slikam preko dana, na dnevnoj svetlosti i koliko god je to moguće napolju. Tada fotografije ispadaju sjajno. Unutra kada nema dnevne svetlosti se baš loše slika. Ipak, kada je potrebno doterati malo sliku koristim aplikacije PicsArt, za ubacivanje tekstova na sliku Name Art - Focus N Filter, a za kolaže Baby Collage. Ranije sam često upotrebljavala filtere na Instagramu, ali sada ih izbegavam.

- Kako si odlučila da napraviš tako malu razliku između drugog i trećeg deteta?

Oduvek sam želela da imam veliku porodicu. Tako da to treće dete je svakako bilo u planu, mada moram priznati da mnogi u našem okruženju nisu mislili tako jer je došlo prilično brzo. A zapravo moja računica je bila ovakva: kao prvo, dok sam još i sa drugom bebom u pelenama, da odmah nastavim sa pelenama; drugo, biće druga i treća beba zajedno malte ne od samog početka i to mi je oduvek delovalo kao sjajna stvar; treće, D sada u sptembru kreće u školi i želela sam da kada za to dođe vreme budem u mogućnosti da se potpuno posvetim njemu i njegovim potrebama, a ne da mi pažnja bude podeljena na njegove školske zadatke i novorođenče koje svaka dva sata traži da sisa. Tako da je bilo planski i čini mi se da je dobro ispalo. U početku je bilo malih problema sa V, o čemu možete više pročitati OVDE, ali vrlo brzo smo uspeli sve da uskladimo i sada funkcionišemo sjajno.

- Koju kašicu prvu dati bebi?

Ovo pitanje postavljaju mnoge mame i to za koju namirnicu ćete se odlučiti je na Vama. U obzir dolaze sledeće namirnice: jabuka, šargarepa, bundeva, tikvice, pirinač, žitarice. A sve o uvođenju nemlečne hrane u ishranu bebe možete pročitati OVDE.

- Da li si izvodila bebu napolju na minus?

Jesam, ne često i ne dugo, ali jesam. Čak i u hladnim danima, vrlo je značajno izvesti bebu na vazduh. Tada će bolje i da jede i da spava, a takođe će biti i manje nervozna. Mi smo izlazili nekad i na svega 5-10 minuta ispred kuće, ali čak i taj kratki izlazak ima veliki značaj za bebu. Konačno dolaze topliji dani, pa smo krenuli i u prave dugačke šetnje.

- Kako odviknuti bebu od sisanja?

D i N sam morala da odviknem kada sam primetila da imam baš malo mleka i da je to postalo za njih više mučenje, nego ručkanje. D je sisao do 7,5 meseci, a N samo 6 meseci. Mada mislim da moj metod može da se primeni i odvikavanje od sisanja iz bilo kog razloga. Ja sam sa svakom bebom od skoro samog pocetka s vremena na vreme pravila obroke na flašicu - izmuzem se sa pumpicom i dam bebi moje mleko da pije iz flašice. To sam radila da bih pripremila bebu na takve obroke kada bude morala da izađem iz kuće, a nju ostavim nekome na čuvanje. Da ne bi došli u situaciju da ja nisam tu, a beba neće da prihvati obrok na flačicu. Mada, moram da napomenem da mnogi pedijatri ne preporučuju kombinovanje flašice sa dojenjem, jer je bebi lakše da pije iz flašice nego da vuče mleko iz dojke i može se na taj način odvići od dojke. Tako da sam ja to radila samovoljno i retko i bilo je sve  redu. Kada sam primetila da mi se količina mleka baš smanjila, kupila sam i adaptirano mleko i prvih dana po jedan obrok dnevno sam davala bebi ovo mleko. Onda sam posle nekoliko dana povećala na dva i tako polako smo skroz prešli na adaptirano. Pritom, tih posldnjih dana dojenje je više bilo puko sisanje iz navike na prazno, jer je meni mleko prestalo.

Tako da ukoliko nemate problema sa mlekom, a mislite da je vreme da odviknete bebu od dojenja, počnite sa izmuzavanjem svog mleka i hranjenja bebe sa njim na flašicu, a onda postepeno uvedite adaptirano mleko. Ukoliko je beba starija od godinu dana, može se koristiti i kravlje mleko.

- Gde kupuješ odeću za decu?

Njihova garderoba je baš raznovrsna, ali najviše ima stvari iz H&M-a, Zare, Next-a, George-a, Matalan-a, LC Waikiki-ja, Mothercare... Next garderoba za decu mi je poslednjih godinu dana omiljena, ali imaju prilično jake cene. Matalan i George su prilično kvalitetni, a pritom imaju prihvatljivije cene.

- Kada je pravo vreme da dete pređe iz kreveca u krevet?

Pravo vreme za nešto je onda kada je dete spremno za to. I to važi za sve u vezi deteta. Kao što će prohodati kada bude spremno, tako će i sve ostalo početi da radi kada bude spremno. Moja deca su priličo rano prestala da spavaju u krevecu - sa godinu dana. To je došlo nekako spontano. Primetila sam da kada ih posle noćnog hranjenja vratim u krevetac, neprestano se bude, dok kada nastave da spavju pored mene, spavaju do ujutru. Neko vreme posle prelaska u krevet morala sam ili da ja spavam pored njih ili bi oni presli kod mene. I to bi uglavnom bilo mesec-dva. A onda sam počela da ih ostavljam da spavaju sami. Vrlo je bitno da dete u periodu kada ostaje samo da spava već nauči da se uspava samo, inače će pri svakom noćnom buđenju tražiti da ga ponovo uspavljujete. I obavezno mu ostaviti flašicu ili čašu sa vodom na dohvat ruke, kako bi samo moglo da popije vodu i nastavi da spava.


Ovoga puta to bi bilo to. Ukoliko imate pitanja, možete mi ih i dalje postavljati na Instagramu, a ja ću gledati da uskoro opet uradim ovakav post.

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo