Stigao nam je predivan poklon od Kreativne didaktike. Deca su oduševljena. Upravo zbog toga sam odlučila da vam kažem nešto više o ovim igračkama.
Pre svega, didaktičke igračke su igračke koje teraju dete na razmišljanje. Za igranje sa njima, dete mora da pojača koncentraciju, kako bi se usresredilo na rešavanje zadatka koji je pred njim. Uz pomoć mašte dete će pronaći logično rešenje. Dakle, didaktičke igračke vežbaju detetovu koncentraciju, teraju na logičko razmišljanje, zaključivanje i rešavanje problema, podstiću kreativnost i samim tim pozitivno utiču na detetov intelektualni razvoj.
Didaktičke igračke mogu biti najrazličitije: mogu se sklapati, rastavljati, oblikovati, premeštati, promeniti... A sve to radi dete istivremenim razmišljanjem i delovanjem. Neke od ovih igračaka dobiju pravi smisao tek kada dete izmašta na koji sve način ih može upotrebiti.
U našem poklonu od Kreativne didaktike našle su se igračke za najrazličitije uzrste, kao što su i moja deca potpuno različitog uzrasta.
V je dobila heklanu hobotnicu i žiraficu. Igračke su u potpunosti odgovarajućih dimenzija i oblika, što omogućava V da ih bez problema uhvati, drži, premešta iz ruke u ruku. Pritom su različitih boja i oblika, što privlači bebinu pažnju i podstiče je da istražuje i otkriva ove igračke, a ne treba nikad da zaboravimo da bebe kroz igru najviše nauče o svetu oko sebe. Zbog toga im treba obezbediti kvalitetne igračke, koje će im to i omogućiti, a ove igračke to svakako jesu.
Pored novih heklanih drugara, tu je i sovica punjena pirinčem, sa još nekim dodacim unutar stomaka, što oped podstiče na razmišljanje i otkrivanje ove igračke. Iako je ona prvenstveno namenjena V, od kako je sovica stigla, N je ne ispušta iz ruku.
Ono što ustvari jeste za uzrast u kom je N, to su igračke koje podstiču logičko povezivanje stvari i uspostavljanje veza između njih, Zato je N dobila tri ovakve igre. Jedna je krug na kom je osam različitih vrsta hrane i osam štipaljki na kojima je osam različitih životinja, a cilj je svaki štipaljku sa određenom životinjom zakačiti na deo kruga gde je hrana koju ta životinja jede. I ovo je sjajna igra koja ima višestruki značaj: podstiče logičko razmišljanje, razvija kreativnost, uči da povezuje stvari i pritom uči nešto vrlo praktično o životinjama, i samim tim o svetu koje je okružuje.
Druga igra za N je tehnički po sličnom principu. Krug sa četiri osnovne boje i četiri štipaljke, po jedna u svako boji, od kojih svaku treba zakačiti na deo kruga sa odgovarajućom bojom. Logičko povezivanje stvari pri čemu se nauče i boje. Tako jednostavno, a sjajno!
Treća igra za N je zapravo vrlo interesantna i D. To su voćkice iz delova. Ima desetak voćkica od kojih je svaka podeljena na dva dela, svi delovi su pomešani i dete treba da pronađe odgovarajuće delove svake voćkice i da ih spoji. Opet i ovde imamo podsticanje logičkog razmišljanja, povezivanje stvari, dobijanje osećaja za boje, oblika, i pritom se nauči i koje sve vrste voća postoje.
D je već poprilično ozbiljan. Pitom je prepametan, ali mu retko šta privlači i, što je još teže, drži pažnju. A Kreativna didaktika je uspela i u tome i ja sam stvarno oduševljena. D je dobio, kako smo je nazali, bajkovitu rukavicu ili rukavicu pričalicu. Naša rukavica je priča "Tri praseta". Na njoj su tri praseta, tri kućice i vuk. Svaki od ovih elemenata je na čičak i može da se skine ili stavi tokom pričanja priče, u zavisnosti od potrebe i toka priče. A D je već osmislio desetak verzija. Ova igračka kod njega podstiče maštu, kao i razmišljanje, a ujedno poboljšava i verbalne sposobnosti, a razvoj istih je u njegovom uzrastu vrlo važan.
Dobio je takođe i "drugariće za prstiće". Tako smo mi nazvali macu, liju i koku, koje se takođe navlače, ali na prste, i sa kojima se takođe mogu pričati priče. D je čak i njih uključivao u priču o tri praseta. Tako da samo mašta je granica. To na kraju krajeva i jeste poenta - da dete mašta i na kreativan način uživa u svojim igračkama.
Sve ove igračke takođe podstiču i razvoj motoristike i koordinacije pokreta, jer svaka zahteva manju ili veću fizičku aktivnost.
Kao što se može zaključiti, iako su urazličitim uzrastima, interesovanja im se i prepliću i to su ti prelazni periode. A Kreativna didaktika može ispratiti detetove potrebe od rođenja, pa do polaska u školu, pa čak i kasnije. Deci su igračke potrebne. A kad smo već svesni koliko su one značajne za razvoj dece, treba da im obezbedimo one koje će im to razvijanje i omogućiti.
Pre svega, didaktičke igračke su igračke koje teraju dete na razmišljanje. Za igranje sa njima, dete mora da pojača koncentraciju, kako bi se usresredilo na rešavanje zadatka koji je pred njim. Uz pomoć mašte dete će pronaći logično rešenje. Dakle, didaktičke igračke vežbaju detetovu koncentraciju, teraju na logičko razmišljanje, zaključivanje i rešavanje problema, podstiću kreativnost i samim tim pozitivno utiču na detetov intelektualni razvoj.
Didaktičke igračke mogu biti najrazličitije: mogu se sklapati, rastavljati, oblikovati, premeštati, promeniti... A sve to radi dete istivremenim razmišljanjem i delovanjem. Neke od ovih igračaka dobiju pravi smisao tek kada dete izmašta na koji sve način ih može upotrebiti.
U našem poklonu od Kreativne didaktike našle su se igračke za najrazličitije uzrste, kao što su i moja deca potpuno različitog uzrasta.
V je dobila heklanu hobotnicu i žiraficu. Igračke su u potpunosti odgovarajućih dimenzija i oblika, što omogućava V da ih bez problema uhvati, drži, premešta iz ruke u ruku. Pritom su različitih boja i oblika, što privlači bebinu pažnju i podstiče je da istražuje i otkriva ove igračke, a ne treba nikad da zaboravimo da bebe kroz igru najviše nauče o svetu oko sebe. Zbog toga im treba obezbediti kvalitetne igračke, koje će im to i omogućiti, a ove igračke to svakako jesu.
Pored novih heklanih drugara, tu je i sovica punjena pirinčem, sa još nekim dodacim unutar stomaka, što oped podstiče na razmišljanje i otkrivanje ove igračke. Iako je ona prvenstveno namenjena V, od kako je sovica stigla, N je ne ispušta iz ruku.
Ono što ustvari jeste za uzrast u kom je N, to su igračke koje podstiču logičko povezivanje stvari i uspostavljanje veza između njih, Zato je N dobila tri ovakve igre. Jedna je krug na kom je osam različitih vrsta hrane i osam štipaljki na kojima je osam različitih životinja, a cilj je svaki štipaljku sa određenom životinjom zakačiti na deo kruga gde je hrana koju ta životinja jede. I ovo je sjajna igra koja ima višestruki značaj: podstiče logičko razmišljanje, razvija kreativnost, uči da povezuje stvari i pritom uči nešto vrlo praktično o životinjama, i samim tim o svetu koje je okružuje.
Druga igra za N je tehnički po sličnom principu. Krug sa četiri osnovne boje i četiri štipaljke, po jedna u svako boji, od kojih svaku treba zakačiti na deo kruga sa odgovarajućom bojom. Logičko povezivanje stvari pri čemu se nauče i boje. Tako jednostavno, a sjajno!
Treća igra za N je zapravo vrlo interesantna i D. To su voćkice iz delova. Ima desetak voćkica od kojih je svaka podeljena na dva dela, svi delovi su pomešani i dete treba da pronađe odgovarajuće delove svake voćkice i da ih spoji. Opet i ovde imamo podsticanje logičkog razmišljanja, povezivanje stvari, dobijanje osećaja za boje, oblika, i pritom se nauči i koje sve vrste voća postoje.
D je već poprilično ozbiljan. Pitom je prepametan, ali mu retko šta privlači i, što je još teže, drži pažnju. A Kreativna didaktika je uspela i u tome i ja sam stvarno oduševljena. D je dobio, kako smo je nazali, bajkovitu rukavicu ili rukavicu pričalicu. Naša rukavica je priča "Tri praseta". Na njoj su tri praseta, tri kućice i vuk. Svaki od ovih elemenata je na čičak i može da se skine ili stavi tokom pričanja priče, u zavisnosti od potrebe i toka priče. A D je već osmislio desetak verzija. Ova igračka kod njega podstiče maštu, kao i razmišljanje, a ujedno poboljšava i verbalne sposobnosti, a razvoj istih je u njegovom uzrastu vrlo važan.
Dobio je takođe i "drugariće za prstiće". Tako smo mi nazvali macu, liju i koku, koje se takođe navlače, ali na prste, i sa kojima se takođe mogu pričati priče. D je čak i njih uključivao u priču o tri praseta. Tako da samo mašta je granica. To na kraju krajeva i jeste poenta - da dete mašta i na kreativan način uživa u svojim igračkama.
Sve ove igračke takođe podstiču i razvoj motoristike i koordinacije pokreta, jer svaka zahteva manju ili veću fizičku aktivnost.
Kao što se može zaključiti, iako su urazličitim uzrastima, interesovanja im se i prepliću i to su ti prelazni periode. A Kreativna didaktika može ispratiti detetove potrebe od rođenja, pa do polaska u školu, pa čak i kasnije. Deci su igračke potrebne. A kad smo već svesni koliko su one značajne za razvoj dece, treba da im obezbedimo one koje će im to razvijanje i omogućiti.
Comments
Post a Comment
Šta vi mislite o ovome?