Skip to main content

Jedan dan sa četvoro dece

Moj dan počinje u pola 7. Tada muž i ja ustajemo. Ja spremam doručak za D, on se sprema za posao. Jutros se i N probudila u pola 7. Za doručak im dajem maslac, džem od šljive i tost hleb. Pripremam stvari koje će D da obuče za školu i budim ga u 7. D se oblači, ide na umivanje, doručkuje. I N doručkuje sa njim. U pola 8 muž kreće na posao, D u školu.



Oblačim i umivam N. Budi se K. Presvlačim je i dojim. Odmah nastavlja da spava. N je uzela da se igra sa plastelinom. Budi se V. Oblačim i umivam V i dajem i njoj doručak. I V uzima plastelin da se igra. Za to vreme koristim priliku da spakujem veš koji je opran juče. Puštam im crtani film. V se već spava. Nije se naspavala. Uspavljujem V, dok N gleda crtani. V se uspavala, nosim je u sobu. U dnevnoj sobi i N je zaspala. 9 sati je.

K se probudila. Opet presvlačenje i podoj. Ja moram da se izmuzem. Kao i na svakom početku dojenja - problem sa prevelikom količinom mleka. U pola 10 se probudila V. K stavljam u krevetac dok presvučem V i mazim se malo sa njom. Kad ustane obožava da se mazi. Igramo se sa K. V je veoma pažljiva sa njom, što mi je mnogo drago, a i svakako mi olakšava - ne moram da je branim od naglih pokreta V i sličnog, zaista je mirna i pažljiva. Igramo se sa K dok joj se ne prispava. Stavljam K u krevetac da spava. Zajedno sa V širim veš koji je opran noćas i uključujem još jednu mašinu. Zatim biramo slikovnicu za čitanje. Ovoga puta naš izbor je "Bambi".

U 11 sati se budi N. N odmah uzima svoju omiljenu lutku, od peškira joj pravi krevet, uzima ćebence da je pokrije. Najslađe mi je kad vidim da legne sa lutkom u krevet i ljulja je da je uspava, kao što ja nju ljuljam. Ili kad podigne majicu i namesti lutku kao da je doji. V posmatra njenu igru i uzima jednu manju lutku kako bi se i ona isto igrala. Dok su one okupirane lutkama, koristim priliku da operem sudove. Dok perem sudove V tri puta udara glavu (ovo se dešava inače bezbroj puta na dan, ništa opasno) i svaki put dolazi do mene da mi pokaže da se udarila i da je ljubim da prođe.



Nakon sudova, prrlazim na zanimaciju sa V i N. Uzimamo slikovnicu o domaćim životinjama sa sličicama, čitamo i lepimo sličice. U 12 sati D dolazi iz škole. Presvlači se i pridružuje nam se u lepljenju sličica. A onda je N poželela da jednu sličicu mace sačuva. Uzeli smo koricu od bloka i zalepili macu na nju, a potom sam je isekla. Oduševljena N odmah odlazi da se igra sa "novom igračkom". I D i V biraju po jednu životinju da sačuvaju, pa i njih lepimo na koricu od bloka i sečemo.

Dok se oni igraju, setim se da bih mogla da promenim peškire u kupatilu i posteljine na krevetima. Za to vreme pričam sa D i N o tome koje domaće životinje služe za šta. Njih troje i dalje čuvaju svoje životinje. Potpuno banalna stvar, a dugo im drži pažnju.

D i N uzimaju da crtaju i mislim da je životinjama došao kraj. Međutim, oni crtaju za te životinje: hranu, kućice, pašnjake... Za to vreme im pripremam užinu - kompot od jabuka i suvih šljiva i brusnica sa malo mlevenog keksa i kokosovog proteina. Ovu užinu im pasiram, jer je to jedini način da pojedu suve šljive, koje su za N veoma važne zbog problema sa stolicom (pročitaj OVDE ). Dok oni užinaju, budi se K. Presvlačenje, pa podoj. I sada je budna. Donosim je u dnevnu sobu kod ostale dece.

D mi priča šta su radilibu školi. Petak je, pa će domaći uraditi sutra, jer mu treba moja pomoć. Inače domaći radi čim dođe iz škole. Ostavljam K u krevetac i kreće akcija - usisavanje. Svi vole da usisavaju. Zato D usisava svoju sobu, a N sobu za devojčice. V se za to vreme vozi na usisivaču. K se uspavala od zvuka usisivača. Međutim, čim smo ugasili usisivač, probudila se. Zato je opet dojim i presvlačim. Otpao joj je pupak! Proveravam da li je sve u redu, stavljam joj jod i gazu i oblačim. Dojim je, dok se D igra u sobi sa autićima, a N i V su rešile da preurede kuhinju. Vade šerpe i lonce i ređaju ih onako kako one misle da treba da stoje. K se definitivno uspavala.

 Dok K spava, izvodim ostalu decu u dvorište. Lepo je vreme i treba to iskoristiti. Dok se igraju napolju, unosim prosušeni veš unutra i širim veš iz mašine napolju. Vraćamo se u kuću i usput svi unosimo po naručje drva. N je najvrednija - unela je tri naručja.



Dovršavam ručak - pasulj koji je skuvan sinoć, ostalo mi je samo da ga zapržim. Deca se za to vreme igraju sa Montesori tablom. Još jedna stvar koja im dugo drži pažnju. Imaju je skoro godinu dana i još uvek im je jednako interesantna. Prešli su na drugu igru - D uzima da crta, N slaže kocke, a V je još uvek zainteresovana za tablu. Postavljamo ručak. D postavlja tanjire, N pribor, a V salvete. D i N sedaju sami da jedu. Ja hranim V i uporedo jedem i ja.

Posle ručka hvata ih prolazna kriza. N plače jer hoće opet da usisava (mnogo su namrvili za vreme ručka). V je kod mene u krilu. Ostavila sam je da bih smirila N. Zato se rasplakala V. N se smirila i uzima da crta. V hoće da spava. Uspavala sam je prilično brzo. Dok sam je uspavljivala, čula sam N kako "priča telefonom sa nekim" ( uzela je igračku telefon). Vodi veoma dug i ozbiljan razgovor. Kaže da je kod kuće sa mamom, da je ručala i da je dobra i sada čeka tatu da dođe. Sve to me je slatko nasmejalo.

Posle ručka se svi malo usporimo. Ponovo ima i sudova i mrva i svega, ali to će čekati do sutra. Posle ručka se samo igram sa decom. Dok V i N spavaju, D, N i ja puštamo crtani. Ležimo u krevetu i češkam ih na smenu.

V se posle sat vremena probudila i traži da se mazi. K se probudila. Spavala je baš dugo. Presvlačenje i podoj. Donosim je u dnevnu sobu. U 5 napokon stiže i tata. Sva deca skaču na njega i to je mojih 10 minuta mira. Tata ruča, N se igra sa plastelinom i plastičnim sudovima - sprema tati ručak. V joj uzima sudove i nastaje svađa. N joj daje da ona kuva kafu. V prihvata i igraju se zajedno. Ovoga puta nije bilo potrebe da se umešam. D plače jer ne može da nađe neku igračku. Pričam mu kako da je traži, ali mu ne pomažem. On nikad ne pamti gde šta ostavlja i pokušavamo da ga "nateramo" da počne da razmišlja o tome. Zato mu ne pomažemo da nađe nešto što je izgubio. Sve vreme ja čuvam K. Sada je ponovo zaspala, pa je stavljam u krevetac.



Deca hoće da prave žurku. Puštamo dečije pesmice, gasimo svetlo i palimo jedan svetleći autobus kao reflektor. Svi igramo i pevamo. Uz "Ivin voz" svi se hvatamo u vozić. Kada su se već izmorili, žurka se završava. Postavljano večeru - ražene i ovsene pahuljice sa jogurtom.

K se probudila. Zato je ona prva na redu za kupanje. Odmah posle kupanja, dojim je i ona spava. Sledeća na redu za kupanje je N. Oblačim N i zatim kupam V. Sušimo kosu N i V. Na redu je da se D okupa. V se već prispavala, pa sam je odvela u krevet. Uspavala se peilično brzo. D je sa tatom legao da gleda film. Preko nedelje D do 9 ide na spavanje. Petkom mu je dozvoljeno da ostane do 10. Pošto se ostali uspavaju oko 9, tih preostalih sat vremena je naše vreme sa D, vreme kada ima našu punu pažnju i kada smo oboje usmereni na njega. N se uspaval ubrzo posle V. Ja se pridružujem tati i D u gledanju filma. U 10 svi idemo na spavanje. D spava u svojoj sobi, tata u dnevnoj, ja u sobi za devojčice sa N i V,  K u krevecu.

Tek kada legnem osećam koliko sam zapravo umorna. Ali bio je ovo lep i ispunjen dan. Nije mi potrebno mnogo da zaspim.

Svaki naš dan je pun akcije i dešavanja, ali kada je kuća puna dece, to je normalno. A kada se naviknete na takav tempo, ne pada vam teško da izgurate dan. Deci je samo potrebno da u svakom trenutku imaju zanimaciju. Onda je većinu vremena mirno. Dešavaju se i pehovi, i deci i nama. I to je normalno. Muž je pre neki dan stavio bebinu kadicu na terasu pored drva. Kada je uzimao drva da unese, jedna cepanka je pala na kadicu i polomila je. Dok nam ne srigne novo korito, bebu K kupamo nad lavorom. Sinoć je nakon kupanja K N prosula lavor sa vodom na tepih. Tepih još uvek sušimo. Takve stvari se dešavaju. Ali sve se da rešiti i očistiti. Gledanje dece iz dana u dan kako rastu, pratiti kako svakodnevno otkrivaju i uče nešto novo, vredi daleko više od natopljenog tepiha i polomljene kadice.


Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo