Skip to main content

Projekat: Nedelju dana sa 500 dinara dnevno za obroke

Primetila sam da nam najviše novca iz kućnog budžeta odlazi na hranu. Takođe sam primetila i da generalno mnogo hrane bacamo. S druge strane, kada smo u stisci sa novcem uspemo za 500 dinara da obezbedimo sva tri obroka za sve nas. I onda sam došla na ideju da napravim projekat “Nedelju dana sa 500 dinara dnevno za obroke”, jer znam da uspemo da pokrijemo dan sa tim budžetom, ali me je interesovalo koliko dugo bismo mogli tako.


Napravila sam jelovnik, koji sam u hodu i po potrebi i korigovala da bih se uklopila u budžet. I uspeli smo. Izgurali smo nedelju dana sa 500 dinara za obroke dnevno. Da je moguće – jeste. Da je lako – nije.

Najveći problem je definitivno što je prilično sužen izbor namirnica i jela, naročito mesa. Jer u taj budžet jedino se uklapaju piletina (sve osim belog mesa) i koske. O junetini i kvalitetnoj ribi se ne pomišlja. Ali uvrstila sam u obroke tunjevinu i sardine kao alternativu. Uz svaki ručak imali smo salatu. Svaki dan deca su imala užinu – sveže voće, a od toga nema ni zdravije ni jeftinije užine.

Količinski, sve nam je bilo taman. Svi smo bili siti a malo toga je ostajalo. I od onoga što ostane sve što može iskoristili bismo za neki naredni.

Naučeni smo da sto bude prepun hrane. Valjda smo takav narod. Da bude više jela na stolu. Da ručak bez kilo mesa nije ručak. A može i drugačije. I sa mnogo manje.

U ovaj budžet sam računala doručak, ručak, užinu i večeru za sve nas. Isprva nisam planirala da bebine obroke ubacim u to, jer ona sa njenih 7 meseci ima poseban režim ishrane, odnosno kašice koje joj pravim i na svaka tri dana uvodom novu namirnicu. Međutim, ispostavilo se da sam većinu obroka i za nju mogla da odvojim od onoga što spremam za nas.

Naravno, podrazumevala sam da ono najosnovnije imam u kući: so, brašno, ulje, mast.

Malo mi je problem predstavljala sama kupovina. Želela sam da kupim baš onoliko koliko mi treba. Dakle, ako mi je potreban jedan ceni luk, kupila sam jedan crni luk. A luk nije nešto što generalno kupujemo na komad, nego na kilo. Jaja ispod deset komada skoro niko ne kupuje. Tako da se dešavalo da me prodavci čudno pogledaju, ali stalno sam sebi ponavljala da je meni potrebno toliko, zašto da uzimam višak da mi propada u frižideru? Kupujem za svoj novac onoliko koliko mi treba, nikome ne nanosim time štetu. Kada sam prevazišla taj prvi nalet sramote (jer zaboga, kako to da hoćeš samo jedan crni luk???), išlo mi je bolje.

U jelovnik sam uvrstila neka standardna jela, jer se ona uklapaju u budžet. Mahom je većina nas odrasla na tim jelima, ali vremena se menjaju, pa valjda tako i naše trpeze.

Moj zaključak je da je moguće obezbediti obroke sa 500 dinara dnevno. Ali je naduže staze teško zbog ograničenog izbora. Ali samodisciplina je po meni najvažnija. Kupovati i pripremati onoliko hrane koliko nam je zaista potrebno, bez preterivanja. Planirati obroke na nedeljnom nivou, jer na taj načon zaista može mnogo da se uštedi i da se izbegne ona situacija da jedva dovučete kući kese iz marketa a zapravo nemate sve potrebno ni za jedan kompletan obrok. U kupovinu uvek sa spiskom i nikad gladni. Inače ćete kupiti gomilu nepotrebnih stvari.




Jelovnik

Ponedeljak
- Doručak – palenta + jogurt (1/3 kese palente i 0,5 litara jogurta) – cena doručka oko 80 dinara
- Ručak – čorbica od mešavine povrća (smrznuta mešavina šargarepe, krompira, graška i karfiola) sa pilećim batacima (2 bataka) iscepkanim u čorbicu + zelena salata – cena ručka oko 250 dinara
- Užina – breskve (1/2kg) – cena užine 40 dinara
- Večera – jaja na oko sa ovsenim pahuljicama (5 jaja) + zelena salata (ostatak od ručka) – cena večere oko 60 dinara
+ hleb
Potrošeno: 470 dinara

Utorak
- Doručak – prženice sa kiselim mlekom (2 jaja, pola hleba i 1 veće kiselo mleko) – cena doručka oko 90 dinara
- Ručak – pasulj (400g) sa dimljenom koskama (600g) + kupus salata (pola manje glavice) – količina za dva dana, tako da je za jedan dan cena ručka oko 135 dinara
- Užina – banane (4 komada) – cena užine oko 80 dinara
- Večera – makarone (2/3 kese) sa tunjevinom – cena večere oko 140 dinara
+ hleb
Potrošeno: 485 dinara

Sreda
- Doručak – musli (150g) sa mlekom (700ml) – cena doručka oko 130 dinara
- Ručak – pasulj sa koskama i kupus salatom od juče – cena ručka oko 135 dinara
- Užina – jabuke (1/2kg) – cena užine oko 30 dinara
- Večera – namaz od jaja (2 komada) i sardine (1 konzerva) + hleb (1/2 hleba) – cena večere oko 110 dinara
+ hleb (1/2 hleba za ručak)
Potrošeno: 425 dinara

Četvrtak
- Doručak – popara (ostatak hleba od juče) sa sirom (200g) i jogurtom (0,5l) – cena doručka oko 80 dinara
- Ručak – pilav (400g pirinča) sa pilećim batacima (dva bataka) iscepkanim u pilav + zelena salata – cena ručka oko 220 dinara
- Užina – kajsije (1/2kg) – cena užine oko 35 dinara
- Večera – kajgana (5 jaja) + kiselo mleko (veće) + zelena salata (ostatak od ručka) – cena većere oko 100 dinara
+ hleb
Potrošeno: 475 dinara

Petak
- Doručak – maslac (50g), džem (mamin zatureni) i hleb (1/2 hleba) – cena doručka oko 60 dinara
- Ručak – đuveč sa pilavom od juče (skuvala sam još 2 krompira, 2 šargarpe, 1 crni luk i 1 paradajz i dodala pilavu, potom sve zajedno zapekla) + krastavac salata (2 krastavca) – cena ručka oko 110 dinara
- Užina – maline (300g) – cena užine oko 90 dinara
- Večera – pita sa sirom (gotove kore, 4 jaja, čaša jogurta, 300 grama sira) + jogurt (1l) – količina za dva obroka, tako da je cena večere oko 130 dinara
+ hleb (1/2 hleba za ručak i večeru)
Potrošeno: 410 dinara

Subota
- Doručak – pita sa sirom i jogurta od prethodnog dana – cena doručka oko 130 dinara
- Ručak – pileća džigerica (500g) + blitva (2 veze) + paradajz salata (2 komada) – cena ručka oko 170 dinara
- Užina – dinja (manja od oko 800g) – cena užine oko 100 dinara
- Večera – paprike (2 komada) + jaja (4 komada) – cena večere oko 60 dinara
+ hleb
Potrošeno: 500 dinara

Nedelja
- Doručak – pileća pašteta od ostatka džigerice od prethodnog dana + hleb (1/2 hleba) – cena doručka oko 20 dinara
- Ručak – bela čorba (smrznuta mešavina za belu čorbu, 1 jaje, 1 čaša jogurta) + pileći bataci (2 komada) iscepkani u čorbi + krastavac salata (1 komad)– cena ručka oko 280 dinara
- Užina – kajsije (1/2kg) - cena užine oko 35 dinara
- Večera – girice (1/2kg) + salata od krompira (2 komada) i blitve (1 veza) – cena večere oko 110 dinara
+ hleb (1/2 hlebaza ručak i večeru)
Potrošeno: 465 dinara

Ukupni nedeljni budžet bio nam je 3 500 dinara.Potrošili smo 3.230 dinara. Ostalo nam je taman toliko da se častimo po kuglom sladoleda za uspešno završen projekat (beba ne jede sladoled).

Jedna napomena: Neke od namirnica sam kupovala na akciji. Gledala sam šta je jeftinije u marketu, a šta na pijaci. Jer u zavisnosti od mesta gde se kupi, cena nekih namirnica može prilično da varira, a samim tim i cena obroka.

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo