Skip to main content

Stvari koje su mi najviše pomogle sa bebama

Nekada je opremanje sobe za bebu podrazumevalo nabavku krupnog inventara (krevetac, kolica, kadica...), pelena i kozmetike. Danas imamo razna pomagala za bebe, kojim ima toliko da se često zapitam: "Kako se ovo uopšte koristi?" i "Da li nam je to zaista potrebno?". S druge strane, ima i onih stvari koje su mi u nekim situacijama olakšale svakodnevicu sa bebom i bez kojih ne znam kako sam uopšte funkcionisala.



Pre svega, pumpica za izmlazavanje. Bez nje ne mogu da zamislim tih prvih nekoliko nedelja, dok ne uspostavimo regularno dojenje i količina mleka ne dođe na nivo bebinih potreba. U početku beba može veoma malo da posisa, a ako mleko nadođe odjednom, kao što to često i biva, može doći do raznih neprijatnosti i problema usled prepunjenih dojki. Zato mi je tih dana pumpica najbolji prijatelj. Ja je uglavnom koristim samo tih prvih nekoliko nedelja. Jer vrlo brzo sve dođe na svoje i nemam više potrebu za izmuzavanjem, osim ako iz nekog razloga treba da izađem bez bebe iz kuće, pa treba da joj ostavim mleko.

Druga stvar koja nam mnogo pomaže jeste pumpica za nos koja se stavlja na usisivač. Ova pumpica je nešto što je odnelo u zaborav sve druge pumpice za nos, a izmenjala sam ih mnogo. Kada sam prvi put čula za pumpicu za nos koja se stavlja na usisivač, blago rečeno zvučalo mi je nehumano. Nipošto nisam želela sekret iz nosa da izvlačim detetu sekret iz nosa usisivačem. U mojoj glavi je to izgledalo strašno. Međutim, sa svih strana sam počela da nailazim na hvale za ovu spravicu i odlučila sam da je nabavim i isprobam. I to je bilo to. Spas pri svakom zapušenju nosića. Snaga kojom izvlači sekret iz nosa nije ni probližno jaka kao snaga kojom usisivač inače usisava (sam oblik pumpice to reguliše), a mnogo bolje očisti nosić od bilo koje ručne pumpice za nos. Nešto što definitivno svako ko ima bebu ili malo dete treba da nabavi.

Prvih meseci većina beba muči muku sa grčevima. Ja sam od onih koji ne posežu odmah za medicinskim sredstvima, pa tako ne dajem odmah ni kapi za grčeve. Radije bebi utoplim stomačić. To može da se uradi i zagrevanjem obične tetra pelene ili peškira peglom, ali problem sa tim je što se vrlo brzo ohlade. Od pomagala za ove situacije imam klasičan termofor u koji se sipa vruća voda, jastuče punjeno nekim kuglicama koje se zagreva peglom i pojas za stomak koji u sebi ima vosak i takođe se zagreva peglom. Od svih njih, meni je najdraži ovaj pojas jer najduže drži toplotu i najpraktičniji je - obmota se oko bebinog stomaka, zalepi čičkom i ne pomera se. Ja ga imam od kako se D rodio i koristila sam ga za svaku bebu. I iako sam u međuvremenu probala i druga pomagala, uvek sam se vraćala ovom i definitivno mi je jedna od omiljenih stvari za bebe. Može da se koristi i kasnije kada dete boli stomak. Sa svakom bebom sam koristila i razne kapi, ne bih li pronašla neke koje odgovaraju (svakoj su odgovarale različite), ali čini mi se da nam je utopljavanje stomaka svaki put pomagalo više nego bilo koje kapi.

Kupanje bebe je nešto što često novim mamama zadaje muke i probleme i čega se plaše - kako držati bebu, kako je lepo istrljati, kako je saprati, pa ne može jedan roditelj sam, pa kako da se drži i beba i bokal i da se pritom beba lepo ispere. Zato je kupko spas za kupanje bebe. Dešavalo se često da bebu kupam sama i prosto morate da se snađete. Kupko mnogo olakšava jer bebu položite na njega, Vama su obe ruke slobodne i samim tim možete sve da završite bez problema. Sa D sam koristila frotirski kupko (izgleda kao ležaljka), kada je malo porastao uzeli smo plastični. Sa N i V sam uglavnom koristila plastični, ali sam ga prekrivala pelenicom. I jeste mi bilo lakše - donekle. Sada smo dobili lazy kupko koje je za mene pravo otkriće i zbog kog jedva čekam da se porodim i kupam novu bebu. Montira se na kadicu, mekan je i udoban i za mamu i za bebu. Podseća me na one ležaljke koje vezujemo za drvo, zavalimo se i potpuno prepustimo uživanju. Zato verujem da će i kupanje sa ovim kupkom biti pravo uživanje! Sasvim je sigurno da je i praktičniji i udobniji i od ležaljke kupka i od plasričnog kupka. Beba će ga sigurno voleti!

Četka za flašice je nešto što obavezno morate da imate, a nekako se uvek nađe u dnu liste ili je čak i zaboravimo. Kako kod nas uvek ima nekog ko koristi flašice, na svaka tri - četiri meseca menjam ove četke i isprobala sam razne. Najbolje su mi se pokazale klasične četke koje na vrhu imaju sunđer. Njima najlakše operem dno flašice.

Naravno da ima još mnogo stvarčica koje nam svakodnevno olakšavaju život sa bebama, ali ove bih posebno izdvojila.

Takođe, pisala sam već o pomagalima za pripremu kašica i o tome možete pročitati OVDE .


Comments

Najčitanije priče

Restoran "Tarsko jezero"

Na brani Zaovinskog jezera pronašli smo restoran "Tarsko jezero" i delovalo nam je kao idealno mesto za prijatan rucak. Sa terase restorana se pruža pogleda na Zaovinsko jezero, kao i na malo jezero u Spajićima i ceo ovaj kraj. Restoran nije mnogo veliki i odaje utisak domaćinskog mesta. Veoma prijatan ambijent i ljubazno osoblje doprinose da naš ručak u restoranu bude još prijatniji. Uglavnom nam nije svejedno kad odemo sa decom u restoran. Jer deca ne mogu dva sata da sede mirno za stolom. Nekad neko plače, nekad neko trči, nekad se neko razdere... I u restoranu gde ljudi dođu da se opuste i uživaju u obroku, mi uglavnom budemo oni koji narušavaju mir drugih. A mislim da nije potrebno napomenuti kakva je to neprijatnost. Tako da uglavnom idemo u nama dobro poznate restorane gde smo "domaći". Međutim, na Tari smo po prvi put i gladni smo. A deca u "Tarskom jezeru" su i više nego dobrodošla! Naša su slobodno šetala po restoranu i onda kada

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Da ga ne ureknem

Kada treba da postane majka, svaka žena ima mali milion strahova, dilema, osećanja su pomešana. A kada na sve to čuje i razna sujeverja vezana za bebu, majku, dojenje, babine - svaka žena može da se nađe na ivici nervnog sloma. Za mnoge od tih sujeverja i običaja sam čula tek kada mi se rodilo drugo dete. Valjda je to zbog toga što mi se prvo dete rodilo u gradu. A ljudi po gradovima ne obraćaju toliko pažnje na te stvari, jer su preokupirani drugim. Na selu je drugačije. Poštuju se stari običaji, aktuelna su neka stara uverenja ili, kako ih ja nazivam, sujeverja. A možda i nije sve u podeli grad-selo, već to više zavisi od mikrosredine u kojoj se nalazimo. U mom slučaju, u ovoj seoskoj sredini je sada sve to mnogo izraženije, nego pto e bilo u gradskoj. I mislila sam da ću skrenuti s uma od svih tih običaja, jer nisam neko ko se istih pridržava. Za početak, a ovo je nešto univerzalno i vlada u celoj našoj zemlji, bebi se obavezno stavi crveni konac oko ruke. I to sam radila sa s