Skip to main content

Mama pita mamu No. 4

Svakodnevno mi stiže mnogo vaših putanja i moram pre svega da kažem da mi je veoma drago zbog toga što imam sjajnu komunijaciju sa vama. Zato sam odlučila da sva pitanja koja sam dobila poslednjih dana i odgovore na njih pretočim u jedan post. Pa da krenemo...



1. Sa čime mogu da pomešam junetinu bebi kada je uvodim?

Najbolje je da to bude neko povrće koje se već nalazi na bebinom jelovniku i koje beba voli. Na primer, kockicu junetine možete pomešati sa šargarepom ili pirinčem.


2. Da li imaš strah da ne posvećuješ dovoljno pažnje svakom detetu?

Trudim se da svakog dana provedem bar neko vreme sa svakim detetom nasamo i da radimo nešto što to dete voli. Svako od njih u toku dana želi da mi pokaže nešto što je naučio, ispriča šta je radio, želi da radi nešto zajedno sa mnom. I da za to je potrebno dosta energije, ali je lepo biti deo tih njihovih malih životq u kojima svaki dan otkrivaju nešto novo. Često se uveče preispitujem da li sam odgovorila na sve njihove potrebe u toku tog dana i kada shvatim da nešto nismo stigli ili smo zaboravili, to nam je sutradan prvo na dnevnom redu. Mislim da za sada svako od njih dobija dovoljno moje pažnje i nadam se da se to neće promeniti dolaskom novog člana.


3. Kako uspavljuješ decu?

D odavno spava sam i osim čitanja priče pred spavanje i poljupca za laku noć, oko njegovog odlaska na spavanje nemam nikakve obaveze. N je tek od skoro počela da odlazi sama u krevet i to ponekad. Kada je mnogo umorna (a u poslednje vreme neće da spava preko dana, tako da joj se već oko osam uveče spava) i hoće da ide u krevet, a vidi da ja još nisam sve završila, ode sama u sobu i legne. Neki put se uspava, neki put me zove da legnem pored nje. Možda grešim, ali ja ne žurim sa prestankom uspavljivanja i sličnih stvari. Jer jednom kada završite sa tim - to je to. A ja želim da uživam u svakom tom ritualu sa njima. Tako da ništa ne pokušavam odjednom, već mislim da će dete početi da se uspavljuje samo kada bude spremno za to.




4. Da li ti pomažu mama i svekrva u čuvanju dece?

U nekim baš izuzetnim prilikama. Ali uglavnom svuda idemo sa decom i sve završavamo sa njima. Ja ne radim, tako da sam 95% vremena sa njima (osim kad su u školi ili vrtiću). Istina je da i meni ponekad zatreba predah, ali tada oni odu u šetnju sa mužem dok ja malo odmorim ili muž ostane sa njima u kući,  ja odem pola sata da prošetam.


5. Kako rešiti pokrivanje noću?

Cele noći kružim po kući i pokrivam ih. Šalu na stranu, svo troje se stalno otkrivaju. U vreću sam ih stavljala samo prvih mesec-dva dok su bili bebice. Sada D se otkriva i ti ne može mnogo šta da se uradi. V i N malo teže uspeju da se otkriju kada ih ookrijem sa velikim ćebetom ili jorganom, tako da neku noć preguraju tako. Ali u suštini nemam neki magični recept za to. Kad god se probudim noću proverim da li su svi pokriveni.


6. Šta ste po zanimanju ti i muž?

Ja sam novinar, a muž je automehaničar. Odnosno, muž je završio srednju građevinsku, ali je učio za automehaničara (to ga je interesovalo), i godinama je radio posao automehaničara. Sada, međutim, radi kao vozač u socijalnom. Ja sam poslednjih godina kod kuće sa decom.




7. Mesečni troškovi života za sve vas koliko izađu?

S jedne strane mnogo, a s druge strane mnogo manje nego što to ljudi misle. Glavni troškovi koje imamo su kirija, računi za struju i telefone, naravno hrana, pelene i ostale stvari za bebe i još nešto ako zatreba za decu. Mislim da je ključno da budete svesni kojom količinom novca raspolažete i koje su vaše mogućnosti. A onda napraviti plan i raspored troškova i držati se toga.


8. Jeste li nekada pravili kašice uveče za ujutru da stoje u frižideru?

Jesam. Možete slobodno to raditi, samo što sutradan ta kašica obavezno mora da se iskoristi,  neiskorišćeno da se baci.


9. Beba 11 meseci ima baš tvrdu stolicu i kad kaki baš se muči i plače. Neki savet?

Kod ovog problema pomaže povećan unos tečnosti, pre svega vode, što više čorbaste hrane, a mleko svesti na minimum, slatkiše i testa izbaciti. Kompot od suvih šljiva takođe pomaže. Mi imamo taj problem sa N i nama je izmenjeni režim ishrane pomogao. Više o tome možete da pročitate OVDE . U krajnjem slučaju posavetujte se sa pedijatrom koji sirup možete da koristite dok se stolica malo ne reguliše.


10. Kako spavate? Da li devojčice spavaju same?

Tata spava u dnevnoj sobi, D u svojoj sobi, a ja sa devojčicama u njihovoj sobi. Sve tri zajedno spavamo u krevetu, a sad kad dođe nova beba, krevetac je slobodan za nju.




11. Šta mislite o dojenju tokom trudnoće?

Kada sam zatrudnela po četvrti put još uvek sam dojila V i produžila sam dojenje do otprilike polovine trudnoće. Tada je ustanovljeno da nova beba slabije napreduje i da bi bilo poželjno da prekinem dojenje. Podržavam u svakom slučaju i mnogo žena uspe da izgura i trudnoću i dojenje. Tako da ukoliko imate mogućnost i to ne utiče negativno ni na jednu bebu, naravno da podržavam.


12. Kako vratiti stomak posle porođaja ako nemaš vremena za teretanu?

Pre svega ne treba žuriti sa vežbanjem posle porođaja, jer je ipak potrebno neko vreme da se organizam oporavi i da svi organi ponovo dođu na svoje mesto. A kada osetite da ste spremni, po internetu možete da pronađete mnogo jednostavnih vežbica koje možete raditi svakodnevno kod kuće sa bebom i koje vam mogu pomoći da vratite telo u formu.


13. Kada ste uvodili žumance, sa kojim povrćem ste ga mešali?

Pravili smo razne kombinacije. Najčešće sa šargarepom, brokolijem, pirinčem, batatom. Ponekad i za doručak sa jogurtom ili kiselim mlekom. Važno je samo da to budu namirnice koje su već neko vreme u bebinom jelovniku da bi se mogla prepoznati alergija na jaja, ukoliko do nje dođe.


14. Kako stižeš da uskladiš spremanje obroka, kuće, veša, a da se pritom dovoljno posvetiš deci?

Najprostije rečeno, pronašla sam neki ritam koji odgovara svima. Ujutru ustajem oko pola 7 i pripremam doručak. U 7 D ustaje za školu. N i V bi trebale u vrtić, ali u poslednje vreme su više kod kuće jer su često bolesne. Ali i one ustaju u to vreme i uglavnom svo troje zajedno doručkuju. U pola 8 D ide u školu, muž na posao i ostajemo nas tri. Oko 11h V ide na spavanje. Do tad se igramo i radim kućne poslove u koje mogu i njih da uključim, na primer usisavanje i širenje veša. U 11h kada V zaspi stavljam ručak. N u poslednje vreme nekad spava preko dana, nekad ne. Ako neće da spava, dok ja spremam ručak ona se igra ili nađemo način da mi pomaže. Oko 12h D dolazi iz škole i radi domać. Kad se V probudi igramo se do ručka. Oko 15h je ručak. Celo popodne i veče su posvećeni njima. Od 19h počinjemo sa večerom, kupanjima i pripremom za spavanja. Kada zaspe pišem postove za blog.




15. Da li postoji svađa među decom, tj. da li se udaraju u toku igre i kako reaguješ na to?

Naravno, svađe i tuče među decom su normalne i ima ih često. D zna da udaranje nije lepo i imala sam razgovore sa njim na tu temu tokom kojim smo zajedno smišljali šta drugo može da radi ako ga sestre iznerviraju ili naljute. I on se pridržava toga (uglavnom). N je sada u ratobornoj fazi kada hoće i da udari i da uštine u da ujede. Kada joj dođe "žuta minuta", odvojim je sa strane, pokušam da joj objasnim tako da može da shvati da udaranje nije lepo i usmerim je na drugu aktivnost. Razume da udaranje nije dozvoljeno i tačno zna kad pogreši, ali još uvek je mala da bi mogla zdravorazumski da se kontroliše. Uskoro će je ta faza proći. V je još uvek mirna, za sada samo otme igračku i pobegne.

Kada se deca svađaju oko neke igračke i ne upotrebljavaju silu, držim se sa strane i puštam ih da sami to reše dokle god mogu.


16. Koju školu si završila i da li planiraš da raduš u struci?

Išla sam u gimnaziju u Beogradu i potom i studirala novinarstvo, koje silom prilika nisam uspela da završim. Rodio se D i nisam imala mogućnosti da završim studije. Ali sam se novinarstvom aktivno bavila od svoje 15. godine i stvarno volim taj posao. Međutim, nisam sigurna kako bih sada to uskladila sa decom, s obzirom na to da je posao novinara veoma dinamičan. Možda bih mogla sebe da vidim u refakciji nekog mesečnog časopisa ili nešto slično tome, jer je tu ipak malo mirnije.


17. Da li ti deca spavaju noću i kada su prestali da se bude?

D se mnogo dugo budio, skoro dok se nije rodila N. N je prestala da se budi sa 18 meseci kada se odvikla od flašice. A V se budi još uvek, ali planiram da ubrzo i nju odviknem od flašice, tako da se nadam da će tada i ona prestati.

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo