Skip to main content

Kako opstaje naša porodica?

Skoro sam pravila istraživanje na temu za šta se daje najviše novca kada su deca u pitanju. I uglavnom su odgovori standardni: hrana, pelene, garderoba, vanškolske aktivnosti, obrazovanje... Pre toga sam već dobila mnogo predloga o tome da pišem o finansijama i planiranju porodičnog budžeta. I pripremam i post o tome. Danas sam odlučila da to ipak bude malo drugačija priča. Priča o tome da novac nije sve. Priča o tome kako mi opstajemo uprkos tome što živimo kao podstanari i od jedne plate. Zapravo, mislim da živimo prilično normalno. U čemu je tajna?



Sa novcem nemamo problema - novca nema. Svaka plata unapred je isplanirana i u roku od dva dana bude potrošena na ono najosnovnije - račune i hranu za naredni mesec. I to je standardno i to se ne dovodi u pitanje. Kako onda ipak uspevamo da živimo normalno i da naša decu ne osećaju da im bilo šta nedostaje?

Prva i osnovna stvar je: deci su roditeljska ljubav i pažnja potrebniji od bilo čega materijalnog. To je njihova omiljena hrana. Da neko ne shvati pogrešno, ne kažem da deca mogu da gladuju, daleko od toga. Naša ddca niti gladuju, niti bismo ikada dozvolili da gladuju. Svakog dana jedu kuvano i raznovrsno. Svakoga dana imaju voćne užine. Svakoga dana ujutru i uveče piju šolju mleka (navika koju sam ja imala u detinjstvu, pa sam je prenela i na njih). Dakle, ne radi se o tome. Hrana se mora konzumirati bilo da ste odrsli ili deca. I ako želite da imate zdravu i raznovrsnu ishranu, hrana jeste najskuplja stavka na mesečnom nivou.

Kada imate bebu ili bebe u kući, pelene su takođe obavezne. Moraju i svi da imaju šta da obuku. Mi odrasli godinama nosimo iste stvari, odnosno, dokle god su "nosive". Sa decom je problem što mnogo brzo sve prerastu. I za njih se svake sezone kupuje garderoba i obuća. Ali isto tako dosta garderobe naslede jedni od drugih, ali i od prijatelja naše dece, tako da smo garderobom zapravo prilično zatrpani i svake sezone odvojim i jedan deo koji mi prosledimo nekom.


Dakle, sve ono najosnovnije imaju. Sve drugo usklađujemo sa trenutnim mogućnostima.

A ono što uvek gledamo jeste da imamo mogućnost da provedemo neko kvalitetno vreme sa njima. U današnje vreme je porodično vreme veoma zapostavljeno. I najčešće upravo to dovodi do problema. Kada sa članovima porodice izgubite bliskost, ne pričate o tome kako je izgledao vaš dan, kakvi su planovi za sutra, šta želite da radite, a šta vam smeta, kada celi dan prolazite jedni pored drugih kao stranci i ne poljubite se ili zagrlite - to je trenutak kada se među vama uvlače problemi. Jer dokle god komuniciramo i imamo svakodnevnu interakciju jedni sa drugima, dokle god održavamo međusobnu bloskost i povezanost - sve može da se reši.

Nije svaki dan idealan. Neki dani budu kao iz bajke. Nekim danima mi deluje kao da mi se ceo svet ruši. I to je normalno. Dokle god je ovih prvih mnogo više. Dokle god radimo na tome da eliminišemo uzorke ovih drugih.

I kod nas u kući ima i svađa i rasprava, kao i u svakoj drugoj. I to je normalno. Jer ako se s vremena na vreme ne stvori sukob mišljenja, gu nešto nije u redu. Kod nas su to svakodnevne stvari: oko dece, namirnica koje muž zaboravi da kupi, kada ja ne stignem od dece da završim ništa po kući, kada muž dođe s pola u 7 uveče umesto u 3, kada ja odvojim više novca da kupim deci garderobu iako je imaju i previše. Kada me uhvate lutke i počnem da razmišljam i pravim planove van okvira naših mogućnosti. Jer ja sam od onih što vole da pomeraju granice u svemu. Muž je mnogo realniji i on je taj koji me spusti na zemlju kada ipak preteram u tome. I da, naše rasprave se svode na to. I da, nekada se zbog njih i iznerviram i rasplačem.


A onda uzmem naše albume sa slikama, sklupčamo se svi zajedno i gledajući fotografije koje se smenjuju na stranicama albuma (jer da ja sam od onih koji vole da imaju sve opipljivo umesto u digitalnom formatu) prisećamo se svega kroz šta smo zajedno prošli i svih naših dogodovština i lepih trenutaka. I ljutnja izbledi. Razočarenja nestane. Ovde smo gde smo upravo zbog toga što se u svakoj situaciji fržimo zajedno i što podsećamo jedno drugo kako možemo da idemo napred i kada smo ipak preterali. Što smo tu da se međusobno upotpunjujemo i usmeravamo. Kada jednog ponesu emocije, drugi je u dtanju da realnije sagleda celu situaciju. Zato je u dvoje sve lepše i lakše.

Zato kada sednemo svi zajedno na krevet i prisećamo se naših avantura sbe druho postaje manje važno. Sve drugo gubi smisao zapravo. Jer mi smo sada u ovom trenutku jedini na svetu i sve što je nama važno je upravo tu - mi i naša deca. U poređenju sa tim trenutkom, onaj trenutak rasprave i razlog rasprave deluju toliko sićušno, nevažno i daleko. Jer to upravo i jesu.

Jer mi smo svi ovde, zajedno. Svi smo zdravi, srećni i ispunjeni pažnjom i ljibavlju od strane ostalih. Mi smo porodica u onom najpravijem mogućem smislu. I šta više neko može da poželi?

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo