Skip to main content

Psi su veliki prijatelji dece

Veoma me rastuži kada vidim da neki roditelji brane detetu da dodirne psa i govori detetu da je pas prljav ili, još gore, kada ga uči da beži od psa. Te stvari nikako ne treba raditi. Životinje nisu nešto od čega deca treba da beže ili da se plaše ili da jednostavno ne vole.

Odrasla sam uz psa. I iz iskustva znam da niko ne može čuvati dete i tolerisati dete koje ga gnjavi i vuče za rep kao pas. Ja sam uz tog psa prohodala - vukla sam ga za rep da bih ustala. Uz tog psa sam naučila da sedim na nošu - sedeo je sve vreme pored mene. Taj pas me je branio kad god bi mama ili tata počeli da me grde - čim bi podigli glas, pas je režao na njih. Zar ne zaslužuje svako dete takvo iskustvo? Pritom, ovde se ne radi o nekom zlatnom retriveru, kog svi smatraju porodičnim psom koji je dobar za decu. Nemam ništa protiv zlatnih retrivera, ali ja sam odrasla pored nemačkog lovnog terijera i nikad mi nije zafalila ni dlaka sa glave.

Kada je D imao godinu i po dana, uzeli smo dva psa. Da, to su bili psi onih za mnoge najgorih vrsta - pit bul i staford. Opasni, krvoločni, agresivni - to su uglavnom osobine koje im pripisuju. A ja ne mogu da odlučim koja od njih dve je bolje čuvala D. Kada je on spavao, spavale su i one pored njega. Kada se on igrao napolju, igrale su se sa njim. Kada bi on pao, obe bi pritrčale da vide da li je dobro. Kada je plakao, cvilele su i one. I šta ima opasnog, krvoločnog i agresivnog u svemu tome?

Životinje imaju vrlo pozitivan uticaj na decu. Kućni ljubimci pogotovu. U ovom slučaju pas. Dete se vezuje za psa, a i pas za njega. Čuvajući psa, dete stiče osećaj za potrebe drugih i za obaveze prema drugima, jer pas treba da se nahrani i izvede u šetnju. 

Za neke igre nema boljeg druga od psa, kao na primer "baci i donesi". Takođe može se i voziti bicikla dok pas trči pored. Poenta je da svaka igra sa psom podrazumeva fizičku aktivnost, što je za razvoj deteta vrlo važno.

Ljubav i odanost koju pas pruža ne može ništa da zameni.

Nikada deci nisam branila da dodirnu neku životinju. Nikada im nisam rekla da su životinje prljave. Niti da treba da beže od njih. Sa svakom životinjom želim da se upoznaju, da je vide, dodirnu. Ruke se operu. A dečija radost pri kontaktu sa životinjom je neopisiva.

Dete treba naučiti da ne sme da pojuri ka nekom psu čim ga vidi, već da ljubazno pita vlasnika da li može da ga pomazi. Takođe, trebalo bi da zna da prepozna znake agresivnosti kod pasa, kako bi znalo kad zaista treba da beži. Ali ne treba dete učiti da su psi loši. Jer oni to zaista nisu.

I ne mogu se podeliti na porodične i agresivne rase. Svaki pas je onakakav kako ga je vlasnik naučio.

Pse koje smo imali kad je D bio mali, nažalost, sticajem tužnih okolnosti, više nemamo. Ali primećujem da su i D i N ludi za psima, tako da čekam da mi se poklope sve kockice i da ponovo nabavimo psa. Kućni ljubimac jeste obaveza, ali i velika radost i deca bi trebala da imaju iskustva sa tim.

A dok do toga ne dođe, mi čuvamo komšijske pse i obilazimo životinje koje imamo u ovoj našoj seoskoj sredini, mazimo se i igramo sa njima.

Deca i životinje imaju nešto zajedničko, a to je odanost, neiskvarenost, privrženost i nesebično pružanje bezuslovne ljubavi. I zbog toga vredi pustiti decu da se povežu sa životinjama.

   

Comments

Najčitanije priče

Sve o kašicama i sokovima za bebe

Ova tema uvek izaziva mnogo različitih reakcija i iako na blogu već ima više tekstova na ovu temu, odlučila sam da sve informacije napišem ovde na jednom mestu.                            - Kada treba uvesti nemlečne namirnice u bebinu ishranu? Period za uvođenje nemlečnih namirnica je između navršenog četvrtog i navršenih šest meseci. Da li ćete sa kašicama početi odmah sa četiri ili sačekati dok beba ne napuni šest meseci zavisi od mnogo faktora. Pre svega od toga da li beba lepo napreduje, da li je dojena ili je na adaptiranom mleku, da li je sklona alergijama, da li ima nekih zdravstvenih problema. Ukoliko je beba dojena i lepo napreduje, nema potrebe za žurbom. Kada vam pedijatar na kontroli da zeleno svetlo - možete da počnete. - Moja iskustva sa uvođenjem kašica D je počeo da ručka kašice odmah nakon što je napunio četiri meseca. Lepo je napredovao, ali nam je pedijatar rekao da možemo već da počemo. N je takođe počela da jede kašice sa četiri meseca. Kod nje je bio

Nedeljni jelovnik bebe V - 10 meseci + recepti

Sa deset meseci beba već jede veliku većinu namirnica i samim tim imamo veliki izbor u kombinovanju namirnica. Zato u ovom uzrastu treba što više nuditi detetu razne kombinacije, kako bi prihvatalo sve ukuse. Od začina za sad smo uveli peršun i cimet. Doručak Ručak Večera Užina Ponedeljak PALENTA + JOGURT BELO MESO + PIRINAČ SOČIVO ŠLJIVE Utorak SIRNI NAMAZ + INTEGRALNI HLEB INTEGRALNA TESTENINA + POVRĆE SUTLIJA + CIMET BANANA Sreda KUKURUZNA KAŠICA OSLIĆ + KROMPIR + BLITVA TIKVICE + INTEG. HLEB + PAVLAKA KOMPOT OD JABUKE Četvrtak KAJGANA OD ŽUMANCETA + TOST HLEB BROKOLI + ŠARGAREPA + SIR BANANA + KEKS  + AD. MLEKO VOĆNI JOGURT Petak PREPEČENI  INT. HLEB + KISELO MLEKO GULAŠ ZA BEBE

Lupilu dečija kozmetika iz Lidla

U prethodnom periodu isprobavali smo proizvode iz Lidlove Lupilu linije za decu. Sada vam prenosim naše utiske. Pre svega, ono što je mene oduševilo svakako su jedbokratne pelene. Izuzetno elastične, prilagođavaju se telu bebe i onogućuju joj da se nesmetano kreće. Imaju odličnu moć upijanja i nikad nam se nije desilo da procure noću, a to je problem koji smo u poslednje vreme imali sa drugim pelenama. Mekane su, tanke i udobne. Najviše me nervira kada su pelene krute. Nemaju nikakve mirise i slične hemijske dodatke. A cena - savršena! Lupilu pelene su za mene pravo otkriće i od kako smo ih probali sa V, ne menjamo ih. Lupilu vlažne maramice sa ekstraktom kamilice izuzetno su nežne prema dečijoj koži. Ne sadrže alkohol i ne iritiraju bebinu kožu. U pakovanju ima 80 komada. Sa N smo oduvek imali problem sa crvenilom pelenske regije i nismo mogli da koristimo vlažne maramice. Idealna zamena za vlažne maramice su Lupilu blaznice za bebe. Jedbostavno ih nakvasite sa vo